Ticaret Bakanlığından yapılan açıklamaya göre, tüketicilerle satıcı veya sağlayıcılar arasında yaşanan uyuşmazlıkların çözümünde yargı dışı alternatif çözüm mercileri olarak oluşturulan tüketici hakem heyetleri 1995'ten bu yana faaliyetlerine devam ediyor.
Uyuşmazlıkların adil, hızlı, basit ve olabilecek en az masrafla çözümüne imkan sağlayan heyetler, yargı mercilerinin üzerindeki iş yükünü de önemli ölçüde azalttı. 1995'ten bu yana geçen 28 yılda yaklaşık 17 milyon uyuşmazlık yargıya intikal etmeden karara bağlandı.
YAYGIN OLARAK ELEKTRONİK BAŞVURU KULLANILDI
Tüketici hakem heyetlerine e-Devlet üzerinden başvuru yapma imkanı bulunuyor. Tüketici Bilgi Sistemi aracılığıyla şikayetler kolayca iletilebiliyor.
Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada en çok ayakkabı şikayet konusu olurken, cep telefonu, kredi kartı üyelikleri iki ve üçüncü sırada yer aldı.
DSÖ Genel Direktörü Ghebreyesus, Lübnan'daki toplu kaza olayına yanıt vermek için Halk Sağlığı Bakanlığı ile birlikte çalıştığını belirterek, “Önceki aylarda, DSÖ ve ortakları, ülke hastanelerinin 3’te 2’sinden ...
- 20/09/2024BM İnsan Hakları Yüksek Komiseri Türk, hükümetleri gençler için dijital eğitimi teşvik etmeye ve onları çevrimiçi tehditlere karşı korumaya çağırarak, “Çözümlerin insan hakları temelinde olması ve ...
- 20/09/2024Çekya Devlet Başkanı Pavel, Güney Kore Devlet Başkanı Yoon Suk Yeol ile birlikte ülkeler arasındaki ticari ilişkileri güçlendirmek için önemli bir platform olan Çek-Kore İş Forumu'nu resmen başlatma fırsatı bulduğu için mutlu ...
- 20/09/2024MGM’den yapılan açıklamaya göre, öğle saatlerinden sonra Van çevreleri ile Bitlis'in kuzey ve doğusunda yerel olarak kuvvetli gök gürültülü sağanak yağış bekleniyor. Sel, su baskını, yıldırım, yerel dolu yağışı, heyelan, ...
- 20/09/2024