medya@uobenkural.com.tr  ||  0 850 305 08 24 Hakkımızda Künye Bize Ulaşın
IMG-LOGO

Eskinazi: Yokuş yukarı tekerlek çeviriyoruz

Ekonomi - 09/10/2024 1 Gösterim 0 Yorum

ESİAD Uluslararası İlişkiler ve Avrupa Birliği Yuvarlak Masası’nın katkılarıyla düzenlenen toplantıda konuşan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, gümrük birliğinden dış ticarette yaşanan sorunlara, döviz kurları ve limanlardan sınırda karbon düzenlemesi mekanizmasına kadar pek çok konuda değerlendirmelerde bulundu.

Türkiye ile AB arasında 28 yıla dayanan bir gümrük birliği olduğunu hatırlatan Zorlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

”Gümrük birliğinin asimetrik yapısının en önemli yansıması serbest ticaret anlaşmalarında (STA) ortaya çıkıyor. AB’nin STA yaptığı ülkelerle Türkiye STA imzalayamadığı sürece rekabet edebilirliğimiz zorlaşıyor. Türkiye’nin 23 STA’sı karşısında, AB’nin 78 adet STA’sı bulunuyor. AB’nin, Kanada, Vietnam, Güney Afrika, Japonya, Kazakistan, Mısır gibi ülkelerle STA’sı veya ekonomik işbirliği anlaşmaları bulunurken, Türkiye’nin olmadığını görüyoruz. Böyle bir tabloda gümrük birliğinin beklentilerimizi karşılaması giderek zorlaşıyor. Hal böyle iken, sınırda karbon mekanizması AB’nin yeni ticaret politikası olarak karşımıza çıkmış durumda. Bu mekanizmaya uyum sağlayamazsak gümrük birliğinin avantajlarından da yararlanamaz hale geleceğiz."

Limanlar konusunda da değerlendirmelerde bulunan Jak Eskinazi, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Aliağa limanları ihracatımızın yüzde 70-75’ini, Alsancak limanı ancak yüzde 25’ini yapabiliyor. Bir de bizim Çandarlı limanımız var. Epey miktar yatırım yapılmış bir liman. Maalesef son kısmı için birkaç kez ihaleye çıkıldı ancak ihaleye girecek firma bulamadık. Bence çok iyi çalışılsa, bir özelleştirme kapsamında Çandarlı bitirilebilir ve Ege’ye çok büyük bir kazanç sağlayabilir. Çinliler, çok büyük ümitlerle Pire limanını aldı ancak liman şehrin içinde kaldı ve büyüyemiyor. O yüzden yeni liman arıyorlar. Çandarlı limanı hem onlar için hem de bizim için önemli bir aktarma limanı haline gelebilir. Ayrıca Aliağa-Bergama aksında yeni OSB’ler, serbest bölgeler kuruluyor. Buraya kurulacak tesislerin ihracatlarını yakın bir limandan yapmaları maliyetlerini çok düşürecektir. Tüm ihracatımızın yüzde 92’si deniz yoluyla oluyor. Çok büyük bir rakam. Bunun için bu limanları genişletip büyütmemiz lazım.”

Jak Eskinazi ayrıca Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması (SKDM) konusuna da değinerek, bu konudaki destek programları hakkında bilgi verdi.

Hibya Haber Ajansı

Haberler

IMG
Eylül Ayında Yenişehir Havalimanı’nda 13,000 Yolcu Ağırladı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü, Bursa Yenişehir Havalimanı'nın 2024 yılı eylül ayına ait hava yolu uçak, yolcu ve yük istatistiklerini açıkladı. Açıklamaya göre, Bursa Yenişehir Havalimanı'nda eylül ayında, ...

- 13/10/2024
IMG
Hırvat-Türk Dostluk Derneği’nden LÖSEV’e Anlamlı Ödül

Hırvat-Türk Dostluk Derneği 5 yılda bir verdiği bu ödülleri bu sene lösemi ve kanser alanındaki çalışmaları ve on binlerce çocuğun hayatına dokunması sebebiyle Lösemili Çocuklar Sağlık ve Eğitim Vakfı LÖSEV'e verdi. Dışişleri Bakan Yardımcısı ve AB Başkanı ...

- 13/10/2024
IMG
Büyükakın: Kocaeli Gençleri Teknolojide Lider Olacak

TEKNOFEST 2024'te 11 teknoloji takımı Türkiye birinciliği getirirken 9 takım da farklı kategorilerde dereceye girmeyi başardı. TEKNOFEST tarihine geçen Kocaelili gençlerle bir araya gelen Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, ‘'Gençlerimizin geliştirdikleri ...

- 13/10/2024
IMG
Başkan Tugay,“Dünyaya örnek olacağız”

İzmirlilere daha iyi hizmet verebilmek ve kent yaşamını kolaylaştırmak amacıyla geliştirilen İzmir Şehir Kart projesinde yeni bir aşamaya geçiliyor. Alışverişlerde indirimlerden kampanyalara, öğrencilere özel avantajlardan sosyal yardımlara kadar birçok kolaylık sağlayan ...

- 13/10/2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10