medya@uobenkural.com.tr  ||  0 850 305 08 24 Hakkımızda Künye Bize Ulaşın
IMG-LOGO

Y ve Z kuşağı stream müzikten yana  

Kültür - Sanat - 06/07/2023 79 Gösterim 0 Yorum

Günümüzde küresel müzik pazarının en önemli gelir kaynaklarından birini oluşturan stream müzik, değişen tüketim alışkanlıklarıyla birlikte zengin, farklı, alternatif içeriklerle popülerliğini giderek artırıyor. Pazarın oyuncuları müzik, eğlence ve sahne sanatları alanında faaliyet gösteren sanatçı, müzisyen veya mekanların online uygulama üzerinden kullanıcılarla buluşmasına aracılık ederek dijital müzik üreticileri ile tüketicilerinin beklentilerine cevap veriyor. Şarkı önerme, otomatik çalma listesi kişiselleştirme, sanatçı çeşitliliği, kullanıcı dostu uygulamalar, yüksek etkileşim iklimi niteliklerle rekabette birbirinden ayrışan platformlar; canlı müzik videoları akışı için sanal gerçeklik (VR), artırılmış gerçeklik (AR), hologram konserler gibi yeni nesil teknolojilere de entegre olarak ekosistemde farklılaşıyor.

En çok tercih edilen tür akustik

Halihazırda 320 bin aktif kullanıcısı, 15 bin kayıtlı sanatçısı, 1,7 indirilme rakamı bulunan ve toplamda 75 bin yayına imza atan Musixen’de günlük yayın ortalaması 205 saatken, müzisyenler tarafından icra edilen şarkı sayısı 2022 yılı için 1,2 milyona tekabül ediyor. 5 bin 500 farklı sanatçı yayınının müzik tipine göre dağılımı ise sırasıyla akustik, pop, slow, Türk sanat müziği, arabesk, rock ve elektronik. En çok yayın yapılan gün ile saatler analiz edildiğinde çıkan sonuç çarşamba ve cuma günleri 20.00 – 22.00 saat aralığı. 520 bin tekil kullanıcının katılım sağladığı canlı yayınların en popüler gün ve saat, cumartesi günü 20.00 – 22.00 dilimi.

Kullanıcıların %82’si Y ve Z kuşağından

Platformun demografik sonuçlarına göre Musixen kullanıcılarının %42’si kadınken erkek kullanıcıların oranı %58. Kullanıcıların yaşlarına göre dağılımına bakıldığında %50 oranındaki kullanıcının 25-34 yaş aralığında olduğu görülüyor. Bu oranı %32 ile 18-24 yaş aralığındaki kullanıcıları takip ediyor. %14 oranındaki kullanıcı 35-44, %3 oranındaki kullanıcı 45-54 ve %1 oranındaki kullanıcı 55 ve üzeri yaşlarda. Yani hiç de şaşırtıcı olmayan bir biçimde stream müzik tüketicileri çoğunlukla Y ve Z kuşağından oluşuyor.

Globalleşme açılımıyla 2023 sonuna kadar Afrika, Latin Amerika, Avrupa ile Ortadoğu’da büyümeye odaklanan, 2024 yılı için yüzünü Kuzey Amerika’ya çeviren Musixen kullanıcılarının ülkelere göre dağılımında şu aşamada %79 ile Türkiye başı çekiyor. Azerbaycan %7, Almanya %5, Nijerya %3, Fransa, Hollanda ve Meksika %1, diğer ülkeler %4 ile Türkiye’yi takip ediyor.

Dijital müzik üreticileri en çok çarşamba ve perşembe günleri gelir elde ediyor

Tüm dünyada dijital müzik üreticilerinin haklarının tanınması için çeşitli mevzuat değişiklikleri yapılırken Musixen de sanatçıların gelirlerin demokratik dağılımı yönündeki ihtiyaçlarını karşılamak üzere farklı enstrümanlar geliştiriyor. Uygulama içinde bulunan ve ‘elmas’ olarak adlandırılan para birimleri kullanıcılar tarafından satın alınabiliyor. Kullanıcılar satın aldıkları elmaslar ile yayınlar sırasında sanatçılara dijital hediyeler gönderebiliyor ve elde edilen gelirin önemli bir kısmı sanatçılara aktarılıyor.

2022 yılında 650 bin yeni install kazanarak toplamda 1,7 milyon install’a ulaşan Musixen; içinde bulunduğumuz yıl 130 bin yeni üyeye “merhaba” dedi ve 8 bin yeni müzisyenden başvuru aldı. Platformun müzik koordinasyon ekibi tarafından onaylanan 3 bin müzisyenin 900’ü yayın açarak kullanıcılarla buluştu. Yurt dışı hedef pazarlara daha kuvvetli ilk giriş ve yayılma için 4 milyon kullanıcı ile 50 binin üzerinde müzisyene ulaşmak noktasında iddialı olan platform, yarattığı nitelikli içerik ve nitelikli etkileşim iklimiyle Türkiye’nin adını YouTube, Instagram, Spotify gibi global devlerinin arasına yazdırmaya hazır.

Hibya Haber Ajansı

Haberler

IMG
Büyükşehir, Yenilenebilir Enerjileri Desteklerken Kadın İstihdamına da Katkı Sunuyor

İklim ve coğrafi konumu itibari ile güneşlenme süresinin en fazla olduğu illerden biri olan Mersin'de, kentin güneş enerji potansiyelini değerlendirerek temiz ve yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelen Büyükşehir, çevre dostu uygulaması ile enerji tasarrufu ve verimliliği ...

- 03/09/2024
IMG
Büyükşehir Belediyesi Sünnet Şöleni Düzenliyor

Sosyal Belediyecilik kapsamında hizmetlerine devam eden Malatya Büyükşehir Belediyesi bu kapsamda Konteyner Kentlerde kalan çocuklar için sünnet şöleni düzenliyor. Malatya Büyükşehir Belediyesi tarafından Malatya genelinde bulunan Konteyner Kentlerde yaşayan 165 çocuk sünnet ...

- 03/09/2024
IMG
Yeni Kamyon Garajı'nda Hak Sahibi Esnaflar İçin Kura Çekimi Yapıldı

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, eski Kamyon Garajı'nın Aksaray Yolu'nda yapımını sürdürdükleri Yeni Kamyon Garajı'na taşınması çalışmalarını sürdürdüklerini belirtti. Konya şehir merkezinde trafik yoğunluğunu azaltacak ve taşıma sektöründeki ...

- 03/09/2024
IMG
Büyükşehir'den Çiftçilere Arpa Alım Desteği

Denizli'de en fazla 5 büyükbaş hayvana sahip aile işletmelerine arpa flake yem desteği verecek Denizli Büyükşehir Belediyesi çiftçinin elinde kalan arpa için alıma çıktı. Denizli Büyükşehir Belediyesinin küçük aile işletmelerine yönelik hayata geçireceği proje ile hem ...

- 03/09/2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10